Ми платимо гроші та хочемо результат. І що кращим він може бути, то бажаніше. Якщо Ви стоїте на порозі роздумів, якому репетитору віддати свою дитину, то ця пам’ятка саме для Вас. Тож, коли телефонуєте з приводу запису на заняття, поцікавтеся наступним!
1. Скільки років працює репетитор чи організація? Звісно, репетитори зі стажем десь напрацьовували свій стаж роботи, адже не одразу вони стали досвідченими спеціалістами з п’ятнадцятьма роками за плечима!? Тому, оцінюючи даний аспект, не перестарайтеся, перед Вами на іншому кінці дроту телефону може бути перспективний педагог. Але стовідсотково ви не прогадаєте, якщо довіритеся людині, яка працює на ринку репетиторських послуг не менше трьох років. Це говоритиме про те, що вона утрималася на цьому ринку, що в неї є клієнти, які, напевне, рекомендують її, інакше даний репетитор зник би у невідомому напрямку, як це часто буває.

2. Скільки дітей у групі? Часто задля збільшення прибутку, особливо це помічено у великих містах, репетитори пропонують займатися у великих групах по 6-12 дітей. Не є ефективним займатися у міні-групі більшій, ніж 3-4 дитини. Чому це так? – Справа в тому, що дуже складно підібрати дітей приблизно одного віку, одного рівня знань та в один і той самий час, щоб не співпало з танцями, басейном та іншими гуртками усіх членів групи. Розумієте, в чому тут справа? В групу можуть поставити дітей, які співпадають саме за часом, а не рівнем знань, тому діти будуть навчатися з тим самим результатом, як і в звичайній школі. Не факт, що будуть викладати погано, але навіщо платити більше?!
Увага! Не сплутайте! Є виняток! І це – розмовні курси, на яких навчаються здебільшого старшокласники (зазвичай від 9 класу) та дорослі, у яких є певна база знань, які бажають вже вдосконалювати свої навички, а не вивчати матеріал з нуля або заповнювати прогалини. В такому випадку група з 8-12 студентів є припустимою. Але ж якщо Вас цікавлять саме послуги репетиторів, варто шукати саме репетитора, а не курси!
3. Ще один секрет. Спитайте, скільки часу займе вивчення предмету. Жоден професіонал не пообіцяє Вам результат, не знаючи Вашої дитини чи Вас, якщо навчаєтеся Ви самі. Усе залежить від… До речі, спитайте, від чого залежить це! Якщо Вам назвуть фактори, які впливають на засвоєння матеріалу – перед Вами гарний спеціаліст. (Фактори: вік дитини, розумові здібності, фізичний розвиток, психологічні особливості, час на виконання домашніх завдань, склад розуму, домашні навчальні умови, стосунки в сім’ї та з однолітками…). Це не всі. Хоча б це – і Вам стане зрозуміло.
4. Чи рекомендують цього репетитора? Якщо Ви чули щось гарне про репетитора від когось, то це теж показник. Ми не часто можемо оцінити самостійно вміння того чи іншого спеціаліста в силу великої кількості причин. Одна з них – ми самі не знаємо предмету, на який записуємо дитину. Тому рекомендації – це те, що може нам допомогти. Поцікавтеся, до речі, у самих дітей, що навчаються.
5. Запитайте про те, чи може вчитель підготувати до ЗНО та навчити граматиці. Впевненість у голосі – це те, на що треба звернути увагу, якщо не можете спиратися на відгуки від інших людей. Поцікавтеся методикою викладання.
6. Попросіть розповісти про власний досвід роботи з дітьми. Якщо це не складно, то вчитель є, напевне, відкритим до людей. Слухаючи, оцінюйте, як він відгукується про дітей. Людина, яка є відкритою та доброзичливою, навчить цього ж і Вашу дитину!
Майте на увазі! Репетитору, який тільки починає свій педагогічний шлях, може бути важко розповісти про свій досвід через те, що його поки що не напрацьовано. Це нормально, бо досвід не купиш! Його заробляють, віддаючи душу дітям. Варто дати шанс молодій людині. Можливо, з неї виросте цінний педагог. Орієнтуйтеся на людські якості репетитора та на подальші успіхи Вашої дитини в школі, які вона заслужить, відвідуючи обраного спеціаліста.
І ще важливо знати наступне
Чому варто займатися у репетитора, який працює у спеціалізованому навчальному центрі? – Справа в тому, що над ним є контроль: він працює у певний час, по певній програмі, проходить навчання, стажування, практики обміну досвідом з іншими членами колективу. І що більший колектив – то краще. Учитель, який працює сам, не завжди може дотримуватись даних обов’язкових умов. Тому поцікавтеся, хто стоїть за навчальним центром! Якщо хазяїном є одна людина – в її руках буде зосереджено контроль за всіма працівниками. Якщо хазяйнують кілька людей – вони можуть просто об’єднатися в якості спеціалістів, які працюють кожен на себе; а ім’я начеб то організації їм потрібне для створення іміджу. У такому випадку, звісно, кожен відповідає за свої дії сам.
Це надважливо знати також
Поцікавтеся, що думає репетитор про свого конкурента! Дізнаєтеся, можливо, багато цікавого. Людині, що полюбляє обговорювати плітки та наводити чвари на своїх опонентів – не варто довіряти своїх дітей та довіряти ВЗАГАЛІ.
Наостанок рекомендація: про всяк випадок вимагайте укладати договір на надання послуг, бо в разі чого, не дай Бог, не доведеш, що займався у того чи іншого спеціаліста!
З побажаннями гарних успіхів! З 2007 року з вами!
Навчальний центр “AB–Lingvo”