Ми у Facebook

Паблік Навчального центру “AB-Lingvo” https://ablingvostudy

Робота в “AB-Lingvo” https://ablingvowork

Здоровий Спосіб Життя https://everhealthylife

Як знайти роботу після закінчення ВНЗ?

(Як знайти роботу – поради директора Навчального центру “AB-Lingvo” Чижа Максима Васильовича з власного досвіду роботи з претендентами на посади «вчитель») 

Абсолютна більшість випускників упевнена, що для отримання гарного робочого місця необхідно мати досвід роботи. І справді, багато роботодавців надають перевагу тим претендентам, які вже працювали, мали досвід спілкування та вчилися самостійно вирішувати проблеми робочого характеру. Але де ж його взяти – цей досвід?

Насправді все не так страшно та нездійсненно! Поки ви навчаєтеся та вас забезпечують фінансово ваші батьки, ви можете працювати у позаурочний час на будь-якому мало оплачуваному місці роботи. Роботодавцю вигідно те, що вам можна сплачувати невелику зарплатню). Ким можна працювати? – Барменом, офіціантом, ді-джеєм, промоутером, кур’єром…

Також, попередньо склавши список компаній, у яких ви хотіли б працювати, зверніться до них з пропозицією постажуватися безкоштовно, за запис у трудовій. Роботодавці люблять таких працівників. А можливо, по закінченні стажування, вам запропонують високооплачуване місце саме у цій самій компанії.

Як знайти роботу

Навіть невеликий досвід роботи дає вам перевагу. Це показує роботодавцю, що ви вже маєте соціальний досвід комунікації з колегами всередині організації, можете брати на себе відповідальність за свої дії тощо. Страшний сон роботодавця – це молодий, дещо інфантильний спеціаліст одразу з-за навчальної парти, який потребує максимум піклування та опіки, як вихованець садочка.

Як бачите, усе набагато простіше, ніж здавалося. Не варто гребувати низькою зарплатнею. Фактично, це є плата за ваше перше навчання справжній роботі, за отримання такого бажаного усіма досвіду. Чому вас не беруть на високооплачувану роботу? – Можливо, тому, що у вас завищені вимоги стосовно зарплати та очікування стосовно робочого місця зависокі? Це ж нормально, що роботодавець хоче бачити у себе досвідченого спеціаліста, вірно? Він має право на це, бо саме він створював це робоче місце. Звісно, заробітна плата досвідченого співробітника має бути вищою, ніж у вчорашнього студента! Ви згодні з цим?!

Статистика стосовно пошуку роботи

(з інтернет-досліджень)

– Майже 50% шукачів вакансій, які працевлаштовуються вперше у житті, звертаються до своїх знайомих.

– Близько 40% сучасних шукачів займаються пошуком роботи в мережі та в ЗМІ.

– Лише 10% роботодавців справді відмовляються приймати на роботу випускників без досвіду роботи за спеціальністю.

– Є такі компанії, які зацікавлені саме в тому, щоб брати на роботу випускників без досвіду та студентів (зазвичай державні компанії, у яких невисока заробітна плата).

Допомога знайомих при пошуку роботи – це добре, але не варто складати руки та чекати, доки вам запропонують роботу мрії. Займіться самостійним пошуком. У мережі Інтернет є безліч вакансій, які можуть вам бути першим досвідом роботи. Найпопулярнішими та, мабуть, єдиними нормальними сайтами з пошуку роботи (для нашої місцевості) є rabota.ua та work.ua. Також не забувайте про те, що в соціальних мережах є пабліки, присвячені пошуку роботи, та ті, у яких час від часу люди пропонують роботу або від імені організації, або від себе особисто.

Що варто знати про першу співбесіду?

1. Коли йдете на співбесіду, не полінуйтеся, зберіть якомога більше інформації про компанію: її історію, діяльність, специфіку. Вам відмовлять, якщо ви прийшли влаштовуватися на позицію та навіть не можете пояснити, чому ви обрали саме цю посаду саме в цій компанії. Або вас можуть спитати, чи поділяєте ви кредо компанії…

Як знайти роботу

2. Вивчіть обов’язки по вакансії. Бо можете бути не готовими до декотрих моментів. Наприклад, ви влаштовуєтеся у невеликий приватний садочок, де не передбачено нянь, тож вам доведеться мити діток, вкладати спати, годувати… А ви до цього не готові.

3.  Не запізнюйтеся! Цим усе сказано. Можуть сприйняти запізнення за вашу негативну якість. Такі працівники нікому не потрібні. І не приходьте завчасно. Допустимо за 5 хвилин до початку співбесіди.

4. Виглядайте адекватно. Не варто вдягатися, як дівчина легкої поведінки (жінкам) або, як гавайський хлопець (чоловікам). Пам’ятайте, зустрічають по одежині все ж таки!

5. Цікавтеся зарплатнею обережно. Якщо ви з порогу роботодавцеві: «А скільки платять?», навряд чи вам будуть раді. Не варто ставити свої фінансові потреби на перше місце. Краще обговорити це питання іншими словами («Як у вас оплачується робота?») та саме в процесі розмови, спочатку поцікавившись тим, що треба буде робити. І вже після цього логічно буде подумати та оцінити, чи підходить вам ця оплата у співвідношенні до очікуваних обов’язків.

6. Поводьтеся впевнено. Не варто йорзати по стільцю, жестикулювати, нервувати… Ваша невпевненість може обернутися проти вас. Але не перестарайтеся з надмірною впевненістю, щоб не справити враження нахаби!

7. Не перебивайте роботодавця. Кому сподобається, якщо не дають вставити й слова?! Тим паче, якщо людині треба приймати рішення працювати з таким співробітником.

8. Стежте за своєю мовою. Особливо це актуально у тих сферах, де доведеться працювати з людьми. Суржик не до місця у закладах освіти, офісах, де працюють з людьми тощо.

9. Вимкніть мобільний телефон. Як би це не було банально, але роботодавцям часто доводиться просити претендентів це зробити. Ви прийшли влаштовуватися на роботу. Не дивуйтеся, чому вас не запросили після співбесіди, якщо ви тричі вибігаєте в коридор, щоб взяти слухавку, або й того гірше – розмовляєте прямо під час бесіди.

Складаємо резюме

Опустимо звичні вимоги, про які ви прочитаєте багато статей в Інтернеті. Шукайте «як скласти резюме». Розглянемо те найважливіше, з чим ми зустрічаємося у нашій компанії “AB-Lingvo”.

1. Резюме має бути складеним для конкретної компанії. Не намагайтеся створити універсальне резюме або скопіювати його з Інтернету. Часто подані дані ставлять роботодавців у глухий кут. Наприклад: на вакансію «учитель» в “AB-Lingvo” надсилають резюме, де написано (букв.) «Претендую на вакансію: менеджер по роботі з персоналом» (мабуть, залишилося від попередньої вакансії, на яку претендував) чи щось у такому дусі. Це свідчить про те, що кандидат лінується приділити увагу вакансії організації. То чи можна розраховувати на те, що роботодавець не полінується прийняти такого ледаря до своєї компанії на роботу?! І чи кандидату все одно, чи працювати з дітьми, чи бути банківським менеджером? Це також вселяє роботодавцеві невпевненість, чи варто брати такого кандидата на роботу.

Як знайти роботу

2. Адекватно оформлюйте резюме. Це значить, – жодних еротичних фото та гламурних рожевих стрічок та зірочок! Резюме має бути чорно-білим, за винятком фотографії (може бути кольоровою). Фото обов’язкове! Це зазвичай потрібно для того, щоб ідентифікувати претендентів. Часом їх може бути дуже багато, і запам’ятати їх по прізвищах – важко.

3. Не пишіть того, що не буде цікавим роботодавцю. Якщо у вас є безліч досвіду роботи з дітьми, не варто писати «біографію», коли ви працювали прибиральницею, продавцем та кредитним менеджером (якщо треба, вас запитають про попередні роки вашої зайнятості). Достатньо вказати попередні місця роботи, які стосуються нової вакансії. Не варто перераховувати також усі свої обов’язки на своєму попередньому місці роботи. Це мало кому цікаво. У роботодавця своя вакансія з новими та актуальними для нього обов’язками для працівника.

4. Пишіть свої контактні дані. Часто бувають резюме без номерів телефону. Це також може бути через замкнутість людини, тому навряд чи роботодавець писатиме на вказаний у резюме мейл. І пишіть актуальні номери телефонів! Не вказуйте свій сімейний стан! Навряд чи у нормальній компанії вас обиратимуть по гарному фото та за сімейним станом.

5. Не приховуйте дату народження. Хоча роботодавцям заборонено проводити відбір за віковими категоріями, вони все ж мають право знати, чи поставити працівника у віці на вакансію кур’єра. А якщо такий кур’єр помре у дорозі? А як зможе 55-річна жінка працювати у молодіжному клубі танцівницею, наприклад?

6. Не надсилайте пусте резюме. Якщо у вас немає досвіду роботи, пишіть: «Досвід роботи на виробничій практиці – стільки то», яка у вас характеристика з місця навчання та практики.  Пишіть, у якій школі навчалися, як вас характеризували вчителі. Пишіть тільки про те, що стосується тієї діяльності, на яку ви претендуєте, подаючи на ту чи іншу вакансію.

7. Повністю заповнюйте усі анкети, запропоновані роботодавцем. Це дуже важливо, інакше їх (анкети) вам би не пропонували. Звісно, обирається той кандидат, який максимально підходить роботодавцю. А прийняти рішення на користь того чи іншого претендента часто допомагають різного роду анкети.

Дана інформація може бути корисною

Розглянемо на прикладі нашого Навчального центру, у яких випадках ми відмовляємо кандидатам. При прийомі на роботу вчителів до компанії “AB-Lingvo” ми не можемо надати згоду на укладення трудового договору з претендентами, які мають наступні риси або якості. Рекомендації дає HR-менеджер нашої компанії Ольга Олександрівна.

Як знайти роботу

«Користуючись нагодою, хочу дати поради перш за все тим претендентам, які будуть іти на посаду учителя до “AB-Lingvo”. І також це буде корисним для претендентів у інші компанії.  

– Нам не підходять ті спеціалісти, які бояться перепрацювати, які не хочуть зайвий раз і пальцем поворухнути задля спільної справи, вимагаючи, щоб окрема робота була їм оплачена додатково. Наприклад, якщо ми просимо нашого учителя брати участь у розробці методики для спільного користування в нашій організації (ця робота передбачається посадовими інструкціями), ми очікуємо виконання цих інструкцій. Це відверта нахабність – просити додаткову плату. Це, як у школі, попросити доплачувати за написання планів-конспектів уроків, що є обов’язком учителя! В “AB-Lingvo” ми не вимагаємо писати безглузді документи, але розробляти методику, складати вправи для дітей – обов’язок! Тож порада: уважно вивчайте посадові інструкції, щоб не потрапити у описане вище становище.

– Ми відмовляємо заробітчанам, які приходять працевлаштуватися, аби перебитися якось місяців 3-5, або поки не знайдуть інше, більш бажане місце роботи. Нам потрібні постійні вчителі для наших діток, принаймні, які готові працювати не менше року-двох.

– Не підходять і ті, хто вимагає більшу зарплату (посилаючись на свій досвід та категорію). У нашій організації досвід не має значення. Вищу зарплату треба заслужити, довести, що ти здатний. Шкільна категорія не має для нас жодного значення. Молодий спеціаліст часто має кращі знання, ніж шкільний учитель з 15-річним досвідом, який поступово втрачає знання через небажання та невмотивованість підтримувати свої навички на належному рівні, працюючи у школі. Мова не тільки про підтримання знань на належному рівні, а й про розвиток спеціаліста як професіонала та особистості.

– Не підходять корисливі люди, пліткарі, з негативним ставленням до оточення, інфантильні, ледачі, ті, хто не бажає розвиватися… Роботодавець не повинен няньчити нікого. Нам треба самостійні люди, з яких виростуть професіонали.

– За систематичні запізнення ми розстаємося. Інакше і бути не може. Ми навчаємо дітей, у тому числі й пунктуальності.

– Ну, і останнє, мабуть: варто усвідомити шукачам вакансій, не треба зверхньо ставитися до роботодавця. Уявіть, ті спеціалісти, які не можуть ціну собі скласти, зазвичай можуть виявитися далеко не найкращими професіоналами та незамінними співробітниками! Завжди знайдеться такий момент, у якому ти не компетентний або не обізнаний. Не варто зазнаватися!»

Шановні шукачі! Усе в житті стає простішим, коли просто ставишся до життя та життєвих справ. Немає нічого, що було б неможливим. Бажаємо вам успіхів у пошуку роботи. Запрошуємо до нашого центру гарних, доброзичливих учителів. Разом ми зробимо світ для дітей більш якісним та яскравим! Не здавайтеся, добивайтеся успіху, використовуйте наші поради!

Директор Навчального центру “AB-Lingvo” Чиж М.В.

Ми попросили наших учителів дати кілька рекомендацій молодим спеціалістам, які хочуть працювати в «AB-Lingvo».  Станом на травень 2020

Ольга Геннадіївна: «За своє життя я спробувала себе у ролі шкільного психолога, учителя початкових класів, керівника гуртка і вчителя “AB-Lingvo”.

Починаючи працювати, я завжди керувалась приказкою: “Не варто змінювати човен, не навчившись керувати веслами”. Нас добре навчили в інституті, але застосовувати знання на практиці ми маємо навчитись самі. Вчитель – це людина, яка не тільки навчає, але і сама вчиться, незважаючи на досвід роботи.

Моє знайомство з організацією почалося три роки тому із оголошення у Інтернеті. У той час я жила і працювала в іншому місті. Зважилася на переїзд, і “АВ-Lingvo” стало моїм основним місцем роботи, а колектив – другою сім’єю. Ця робота мені подобається тим, що всі організаційні питання вирішує адміністратор. Учитель приходить на урок за розкладом і є у класі вчителем. Ми навчаємо дітей іноді індивідуально, іноді у невеликих групах. Прикрашаємо кабінети, щоб зробити навчання приємним і комфортним, виготовляємо наочність, підбираємо методи роботи. Зробити це з невеликою групою дітей легше, ніж з цілим класом… Звичайно, не все вдається одразу, іноді змінювати тактику доводиться і під час уроку. Завжди є альтернативне пояснення і матеріал для сильнішої або слабшої дитини.

Мої знайомі часто запитують мене: “Як ти наважилася на переїзд? Змінити все, не страшно було?” “Звичайно, страшно, – відповідаю я. – Але я про це не шкодую…”

Оксана Володимирівна: «В навчальному центрі “AB-Lingvo” я вже працю 3 роки. Коли я ішла на співбесіду до навчального центру, то дуже хвилювалася, ажде це була перша співбесіда в моєму житті. Мене зустріли дуже привітні люди, Максим Васильович та Ольга Олександрівна. Все пояснили, поставили декілька простих запитань. Заздалегідь мене попередили, що потрібно буде пройти тестові завдання. Через декілька днів зателефонували і сказали, що мене беруть працювати. Я дуже зраділа.

Спочатку мені здавалось, що буде важко, але насправді, було набагато легше ніж здавалося. По-перше, мені не потрібно було шукати якісь підручники, всі навчальні посібники видаються у навчальному центрі, а ти можеш ввести якісь цікаві розробки до основних джерел інформації. По-друге, тут дійсно можна реалізували себе як справжній учитель, бо ти можеш працювати як індивідуально з учнем, так і з невеликими групами, що дає тобі можливість знайти дієвий підхід до кожної дитини.

Колектив дуже привітний, коли виникають якісь запитання, з усім допоможуть, дадуть певну настанову. Всі охоче діляться новими знахідками, які можна використовувати й на своїх уроках. Керівництво влаштовує методичні об’єднання, де можна дізнатися та навчитися чогось нового, або поділитися своїми знахідками (наочні матеріали, методичні розробки).

За кожним учителем-тьютором закріплений кабінет для навчання. Кожен може створити свої умови для проведення занять, це дуже зручно, адже тобі непотрібно носити кожного разу купу речей. В навчальному центрі “AB-Lingvo” є адміністратор, який завжди допоможе скорегувати твій робочий день за необхідності, що дуже зручно, адже тобі не потрібно знати кучу номерів телефонів, щоб зв’язатися з учнями або їхніми батьками, у разі виникнення певних запитань.

Я дуже вдячна, що в мене повірили і взяли на роботу, коли я не мала досвіду роботи. Починати щось завжди важко, але якщо не пробувати, то так можна і залишитись на одному місці, не досягнувши нічого.  І хочеться тоді запитати: “Нащо ти навчався?”

Тетяна Володимирівна: «Робота в AB-Lingvo – це гарна можливість поділитися своїми знаннями з іншими та допомогти учням оволодіти англійською мовою. Гарний колектив, який завжди готовий допомогти, можливість максимально ефективно використовувати індивідуальний підхід, безперечно, є одними з переваг роботи у навчальному центрі».

Новим співробітникам хотілося б порадити відповідально ставитися до виконання своїх професійних обов’язків, не зупинятися на досягнутому, а продовжувати розвиватися та самовдосконалюватися.

Тетяна Валентинівна: «Працюю в навчальному центрі майже з самого його заснування. Люблю свою роботу, в принципі так і повинно бути. Мені подобається працювати з дітьми, хоча ми навчаємо і дорослих. У нас свої правила, свої вимоги до працівників, вони не такі, як у школах. Саме тому у нас працюють найкращі педагоги! Це – кваліфіковані, приємні, відповідальні вчителі-тьютори.

У кожного з нас свій робочий графік, який розробляється для кожного індивідуально. Умови праці у нашому центрі мене повністю влаштовують. Раніше я працювала у школі, але зробила свій вибір і працюю лише тут, про що в жодному разі не пошкодувала. Ми навчаємо дітей за своєю програмою, над якою наш директор, Максим Васильович, працював багато років. У нас проводяться методичні об’єднання, на яких ми обговорюємо важливі питання, ділимося досвідом роботи.

Крім того у нас навчаються найкращі учні, які хочуть вивчити певний предмет. Їх не треба змушувати навчатися, не треба підвищувати голос. Вони навчаються індивідуально або в маленьких групах, тому ми бачимо результат своєї роботи. А це завжди приємно! Кількість годин кожен працівник обирає сам, розраховуючи на свій власний час. Щоб працювати в нашому навчальному центрі, потрібні знання, бажання, відповідальність та готовність розвиватися далі».

Ярослав Геннадійович: «У навчальному центрі AB-Lingvo працюю з жовтня минулого року. 10 років тому отримав диплом «Перекладач, викладач англійської та німецької мови». Мав досвід спілкування з носіями вище зазначених мов, також у сфері перекладу. Проте ніколи не полишала думка спробувати себе в якості вчителя. Велика подяка Максиму Васильовичу за надану можливість опанувати напрям – викладання іноземної мови. В AB-Lingo я отримав якісну практику та гарний досвід викладання за відносно невеликий проміжок часу. Окрема подяка Тетяна Володимирiвнi за допомогу та консультацію з будь-яких питань стосовно робочого процесу. Сподіваюся й надалі продовжувати вдосконалювати особисті навички викладання з AB-Lingvo та професійно доносити iнформацiю до наших учнів».

Юлія Миколаївна: «В навчальний центр AB-Lingvo прийшла в 2013 р. одразу після закінчення університету і працюю донині. З перших же днів відчула підтримку зі сторони колективу і керівництва. Колектив у нас дружній і привітний. До кожного відносяться з розумінням і увагою, в усьому допоможуть і пояснять. Графік роботи підбирається для кожного індивідуально з урахуванням усіх побажань. Кожного вчителя забезпечують навчальними посібниками. Часто проводять методичні об’єднання, на яких є можливість поділитися своїми ідеями і дізнатися щось нове, що потім можна буде використати на своїх уроках. Тут є можливість зростати як професіонал, розвиватися і вдосконалюватися. Головне, мати бажання це робити і не зупинятися на досягнутому.

Ольга Олександрівна: «Працюю в «AB-Lingvo» з 2014 р. Моя кар’єра в організації почалася з літнього дитячого табору в м. Шостка, восени вже працювала тьютором. Згодом з’явилась можливість вивести організацію на новий рівень ще у двох містах: Кролевці та Конотопі. Люблю подорожувати, тому із задоволенням взялася за роботу у цих містах. Нові міста та нові люди надихають. Із введенням карантину у березні 2020 р відкрила для себе дещо нове – онлайн навчання. Раніше ставилася скептично до подібних послуг, але виявилося, що навчання через Інтернет може бути дуже результативним, якщо вдало обрано програми та продумано методику. До того ж, якщо виникають технічні проблеми, завжди є можливість порадитися з колегами та знайти вихід із ситуації. Наш колектив дуже дружній, у нас панує здорова атмосфера. Завжди мріяла працювати з дітками. Завдяки «AB-Lingvo» моя мрія здійснилася.

Почитайте про те, хто такий тьютор…

Ми у Facebook

Поширити:

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *